۲۸ مهر

شاخص Social Sentiment در کسب و کارهای پرطرفدار

بررسی کلیه عوامل موثر و ارائه راه حل عملیاتی بخشی از نیازهای روزمره سازمان های مطرح میباشد و اگر به خوبی شناسایی نشود ریسک سازمانی را افزایش میدهد. یکی از این ریسک های سازمانی ، بررسی شاخص مربوط به تمایلات،تفکرات و نظرات مردم میباشد. Social Sentiment احساس یا نگرشی است که مردم در رسانه های اجتماعی در مورد یک نام تجاری ، خدمات یا محصول خاص ابراز می کنند. این احساسات و تمایلات اجتماعی معمولاً از طریق قرار دادن پست ، استوری و یا توییت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام،توییتر،فیسبوک و لینکدین بیان میشود. برای کسب و کارهایی که به مدیریت و شهرت برند خود اهمیت می دهند ، بررسی سنتیمنت در مورد مصرف کنندگان و رقبای خود بسیار مهم است.

اگرچه شاید یک شرکت یا برند حضور فعالی در شبکه های اجتماعی نداشته باشد اما به احتمال زیاد مصرف کنندگان و کاربران این شرکت حضور دارند. در شبکه های اجتماعی ، مردم نظرات خود را در مورد سیاست ، خرید ، فناوری و غیره بیان می کنند.

ممکن است فکر کنید این تبلیغات عالی است ! اما تا حدی درست است. واقعیت این است که مردم در مورد نام تجاری یا تجارت شما صحبت می کنند . این پست ها ، توییت ها ، نظرات و بررسی ها لزوماً مثبت نیستند. بسیاری از آنها به احتمال زیاد نظرات منفی یا انتقادی هستند و در برخی موارد کلمات آنها می تواند برای برند شما بسیار مضر باشد !

اگر هدف شما به حداکثر رساندن رضایت و تجربه مشتری است ، بررسی سنتیمنت می تواند به شما نگاهی ارزشمند از افکار و نگرش های مشتریان نسبت به محصول شما و همچنین محصولات رقبا ارائه دهد. سنتیمنت داده های ارزشمندی را در اختیار شما میگذارد که می توان آنها را تجزیه و تحلیل کرد تا بفهمیم چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه ، چه چیزی را دوست دارند و از چه متنفرند ، چه چیزی را می توان بهبود بخشید و چه چیزی باید ثابت بماند.

فرمول محاسبه این شاخص مطابق شکل زیر میباشد:

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =