۱۵ خرداد

اکسل یا Power BI ؟ کدام بهتر است ؟

در دنیای امروز، داشتن ابزاری که به ما امکان تجزیه و تحلیل سریع و شهودی داده ها و تبدیل آنها به اطلاعات قابل درک را می دهد اساسی است.با گذشت زمان شرکت های بیشتری به اهمیت تجزیه و تحلیل داده ها و ارتباط آن با بهبود عملکرد و افزایش سود پی می برند. به همین دلیل انتخاب ابزار مناسب، به طوری که متخصصان بتوانند بیشترین بهره را از کار خود ببرند، بسیار مهم است. Excel و Power BI از محبوب ترین برنامه های تجزیه و تحلیل داده در جهان هستند.

Excel و POWER BI (پاور بی آی) هر دو متعلق به مایکروسافت هستند و برای پردازش داده ها مورد استفاده قرار می گیرند، اگرچه دارای قابلیت های مختلفی هستند.

POWER BI (پاور بی آی) مهندس سینا محمدیاری

هوش تجاری در کسب و کار مهندس سینا محمدیاری

Excel ، که بخشی از Office 365 است و در سال 1985 منتشر شد، برنامه ای است که تقریباً توسط همه شناخته شده است. خواه در تجزیه و تحلیل داده ها متخصص باشید یا نه، مطمئناً در برخی موارد از Microsoft Excel استفاده کرده اید. این برنامه دارای قالب صفحه گسترده است که داده ها را به سطرها و ستون ها توزیع می کند و توانایی انجام محاسبات و فرمول های ریاضی را به راحتی و به سرعت دارد. علاوه بر این، مانند پاور بی آی، برای تبدیل مجموعه داده ها نیز استفاده می شود.

از طرف دیگر، پاور بی آی مجموعه ای از ابزارها و یک نرم افزار هوش تجاری است. به عبارت دیگر، Power bi بستری است با هدف مشخص تر از Excel – پردازش داده ها در کسب و کار – گرچه می تواند در بخشهای دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از مزایای بزرگ Power BI این است که قادر به اتصال به تعداد زیادی از منابع داده در اندازه های گسترده است : اکسل، پایگاه داده های رابطه ای و غیر رابطه ای، سرویس های ابری، فایل ها با فرمت های مختلف و وب از جمله منابع اطلاعاتی میباشند. علاوه بر این، از قابلیت های تغییر شکل گرافیکی و داده ای بالایی در گزارش ها، داشبوردها برخوردار است.

تفاوت های اصلی بین Excel و Power BI

  • Excel برای سازماندهی داده ها، تبدیل آنها و انجام عملیات و محاسبات ریاضی استفاده می شود. از طرف دیگر، Power BI به عنوان یک ابزار کسب و کار و تجسم داده برای مشاغل تصور شد.
  • Excel دارای محدودیت در میزان داده هایی است که می تواند با آنها کار کند. در مقابل، Power BI می تواند مقادیر بسیار بیشتری از داده را مدیریت کند.
  • Power bi می تواند به تعداد زیادی از منابع داده متصل شود، در حالی که ظرفیت اتصال Excel محدود است. همچنین، برخلاف Excel، از Power BI به راحتی می توان از طریق تلفن همراه استفاده کرد.
  • پردازش Power bi سریعتر از Excel است.
  • داشبوردهای Power BI از نظر بصری جذاب تر، تعاملی و قابل تنظیم هستند تا آنچه در Excel وجود دارد.
  • Power bi از نظر مقایسه بین جداول، گزارش ها ابزاری قدرتمندتر از Excel است.
  • کار با پاور بی آی نسبت به اکسل کاربرپسندتر و آسان تر است.
POWER BI پاور بی آی مهندس محمدیاری

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 6 =