Synonym سینا محمدیاری
۲۴ اردیبهشت

دستور Synonym در SQL Server

Synonym  یک شئ یا آبجکت دیتابیس است که امکان می دهد تا برای یک شیء دیگر در دیتابیس یک نام جایگزین که اشاره به شیء اصلی دارد، تعیین کنید. این شیء دیتابیس می تواند در یک سرور لوکال و حتی در یک سرور ریموت باشد.

Synonym

ساختار مربوط به تعریف یک Synonym :

تذکر : می توانیم نام synonym خود را در یک اسکمای دلخواه نیز تعریف کرد.

به مثال زیر توجه فرمایید. در کوئری های Select خود می توانیم اطلاعات جدول و یا view و یا SP و یا فانگشن خود را از یک سرور دیگر فراخوانی نماییم. به عبارتی بعد از دستور from در دستور Select ، برای فراخوانی اطلاعات مثلا یک جدول ، باید ابتدا نام لینک سرور و بعد نام دیتابیس و بعد نام اسکما و بعد نام جدول را بیاوریم.

برای راحتی کار می توانیم به جای این نام چهار قسمتی از یک نام به عنوان synonym استفاده نماییم.  فرض کنید که می خواهیم اطلاعات مربوط به جدول Customer در دیتابیس AdventureWorks را نمایش دهیم. در این صورت می توانیم از کوئری زیر استفاده کنیم. یعنی اول نام بانک اطلاعاتی مورد نظر و بعد نام اسکیما و بعد نام جدول را بیاوریم.

فونت فارسی در Power BI

حال برای اینکه ما نخواهیم این سه قسمت را در کوئری Select خود بیاوریم ، می توانیم با تعریف synonym این مشکل را حل نماییم.

برای تعریف آن می توانیم از ساختار زیر استفاده نماییم :

حال از این به بعد ، در کوئری های خود به جای اینکه از عبارت نام دیتابیس و بعد نام اسکیما و بعد نام جدول استفاده نماییم کافیست فقط نام synonym  خود را بیاوریم.

لازم به ذکر است که تمامی آن ها مطابق شکل زیر در فولدر Synonyms ساخته می شوند.

تذکر : می توانیم به صورت ویزاردی نیز مطابق شکل زیر دستور جدید ایجاد نماییم.

Synonym مهندس سینا محمد یاری

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 9

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + چهارده =