۲۶ اسفند

مزایا Power BI پاور بی آی چیست؟

POWER BI (پاور بی آی) یکی از آخرین ابزارهای مدیریت و مصورسازی داده در حوزه هوش تجاری میباشد که توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته است. این نرم افزار امروزه به عنوان یکی از پیشروهای صنعت گزارشگیری ، هوش تجاری و برنامه‌ریزی دیتا، توانسته است توجه بسیاری از متخصصان در سراسر جهان را به خود جلب کند.

به زبان ساده، POWER BI (پاور بی آی) یک مجموعه از سرویس‌ها، نرم‌افزارها و رابط‌ها است که با همکاری، منابع و داده‌های غیرمنطقی و بی‌نظم را به شکلی منظم و مرتب و در قالبی قابل تعامل تبدیل می‌کنند.

این خدمات در مدیریت و دسته‌بندی دیتا برای شرکت‌ها و ارگان‌های اجرایی که روزانه با حجم زیادی از داده و مدیریت آن روبه‌رو هستند، نقش بسیار حیاتی و راه‌گشا دارند. در این مقاله، ما سعی داریم با توضیح کاربردهای این ابزار و شرح سوال، POWER BI (پاور بی آی) و مزایای آن در سازمان‌ها را بررسی کنیم و به پرسش‌های شما در ارتباط با این نرم‌افزار پاسخ دهیم.

ایا مایلید درمورد مونگو دیبی بدانید؟ با ما همراه باشید

مزایای کلیدی POWER BI (پاور بی آی)

مزایای استفاده از POWER BI (پاور بی آی) برای اداره یک شرکت بسیار زیاد است. این ابزار به تیم‌های مدیریت کمک می‌کند تا به سرعت و با اطمینان تصمیمات را بگیرند، بدون اینکه سودآوری شرکت را به خطر بیندازند.

POWER BI (پاور بی آی) امکان بصری‌سازی داده‌ها را به شکل ساده‌ای فراهم می‌کند. این نرم‌افزار، داده‌های شرکت را به صورت خلاصه و بصری با استفاده از جداول، نمودارها و نقشه‌ها نمایش می‌دهد. این قابلیت باعث می‌شود که استفاده از داده‌ها برای تیم‌ها آسان‌تر شود و تصمیم‌گیری‌ها را بهبود بخشد.

با استفاده از POWER BI (پاور بی آی) شرکت‌ها می‌توانند به طریقی کارآمدتر، چابک‌تر و انعطاف‌پذیرتر عمل کنند و به راحتی نتایج را مشاهده کنند. این ابزار یکی از قدرتمندترین ابزارهای هوش تجاری و بصری داده است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافته است. این مجموعه مزایای مختلفی را ارائه می‌دهد که آن را برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و گزارش دهی محبوب می‌کند:

بصری داده ها

POWER BI (پاور بی آی)به شما امکان می‌دهد تا از داده‌های خود گزارشهای قانع‌کننده، نمودارها و داشبورد‌ها ایجاد کنید. این تصاویر تعاملی هستند و ارتباط اطلاعات پیچیده را ساده‌تر می‌کنند، بدین ترتیب بینش‌هایی را فراهم می‌کنند که درک آنها آسان است.

اتصال داده

POWER BI (پاور بی آی) به شما اجازه می‌دهد تا به انواع مختلفی از منابع داده، از جمله پایگاه داده‌ها، خدمات ابری و APIها متصل شوید. این انعطاف پذیری شما را قادر می‌سازد تا داده‌ها را از منابع مختلف جمع‌آوری کرده و برای تجزیه و تحلیل جامع به کار بگیرید.

داشبورد‌های آنلاین

با قابلیت‌های زمان بندی منحصر به فرد POWER BI (پاور بی آی)، می‌توانید داشبورد‌هایی ایجاد کنید که به روزرسانی داده‌ها را در همان لحظه‌ای که وقوع می‌یابد نمایش می‌دهند. این ویژگی به ویژه برای ردیابی شاخص‌های ارزیابی عملکرد و اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده در زمان واقعی بسیار ارزشمند است.

تبدیل داده‌ها

پاور کوئری ، یک قسمت اساسی از POWER BI (پاور بی آی)، قابلیت‌های تبدیل و تغییر داده را فراهم می‌کند. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا قبل از انجام عملیات تجزیه و تحلیل، داده‌ها را از منابع مختلف تمیز، تغییر شکل و ترکیب کنید. این کار باعث می‌شود که دقت و کیفیت داده‌ها تضمین شود.

مدل سازی داده‌ها:

موتور مدل‌سازی داده‌های POWER BI (پاور بی آی) به شما اجازه می‌دهد تا روابط بین جداول داده‌های مختلف را ایجاد و محاسبات پیشرفته را انجام داده و مدل‌های داده پیچیده‌ای را برای تجزیه و تحلیل عمیق ایجاد کنید.

همکاری و اشتراک گذاری:

POWER BI (پاور بی آی) با دسترسی به کاربران، امکان به اشتراک‌گذاری گزارش‌ها و داشبورد‌ها را با همکاران و ذینفعان تسهیل می‌کند.

دسترسی به تلفن همراه:

POWER BI (پاور بی آی) اپلیکیشن تلفن همراه را برای سیستم‌عامل‌های مختلف ارائه داده و به کاربران اجازه می‌دهد تا به گزارش‌ها و داشبورد‌ها در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها دسترسی داشته باشند. این امکان تصمیم‌گیرندگان را قادر می‌سازد که در هر جایی و در هر زمانی از آخرین اطلاعات مطلع شوند.

امنیت و انطباق:

POWER BI (پاور بی آی) ویژگی‌های امنیتی قوی را فراهم می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به کنترل دسترسی مبتنی بر نقش و بر اساس دیتا ، رمزگذاری داده‌ها و ادغام با Azure Active Directory اشاره کرد. این ویژگی‌ها به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که داده‌های آن‌ها امن و مطابق با سیاست‌های سازمانی باقی می‌مانند.

سفارشی سازی و افزونه‌ها:

POWER BI (پاور بی آی) به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تصاویر سفارشی، افزونه‌ها و اتصالات سفارشی ایجاد کنند. این قابلیت‌ها به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا پلتفرم را با نیازهای خاص خود سازگار کنند.

هوش تجاری در کسب و کار مهندس سینا محمدیاری

چهار مرحله زیر برای اجرای یک پروژه هوش تجاری با POWER BI (پاور بی آی) ، وجود دارد:

1. جمع آوری اطلاعات: در این مرحله، تمامی نتایج پایگاه داده را متمرکز می‌شود، به طوری که داده‌ها به صورت کامل و جامع در اختیار قرار گیرند.

2. ادغام: این مرحله ثبات و ساختار را به داده‌ها می‌رساند، به این ترتیب که داده‌های مختلف با هم ترکیب شده و به یک ساختار منسجم و قابل استفاده تبدیل می‌شوند.

3. گزارش: در این مرحله، یک داشبورد یا گزارش که به راحتی قابل درک برای افرادی هستند که حق دسترسی به اطلاعات را فراهم می‌کند، ارائه می‌شود. این بخش مسئول ارائه گزارش‌ها و دیدگاه‌های مختلف بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده است.

4. به روزرسانی: در این مرحله، داده های سازمان میبایست به روزرسانی شوند تا همه افرادی که دسترسی به گزارشات دارند ، از آخرین وضعیت مطلع شوند.

مزیت استفاده از نرم‌افزارهایی مانند POWER BI (پاور بی آی) این است که این چهار مرحله اتوماتیک هستند. شما مجبور نیستید کاری برای وارد کردن و دسترسی به داده‌ها انجام دهید. Power BI تمامی مراحل ثبت شده را به طور اتوماتیک رهگیری و اجرا میکند. برای ساده‌تر کردن تصمیم‌گیری، اطلاعات داده‌ها را به گونه‌ای پردازش می‌کند که قابل درک، قابل اعتماد و معنی‌دار باشد. Power BI می‌تواند بخش های مختلف سازمان از جمله تدارکات، منابع انسانی، CRM، امور مالی، فروش و غیره یک شرکت را مدیریت کند. داده‌های هر بخش را می‌توان در قالب بصری، تعاملی و قابل فهم مشاهده کرد.

POWER BI (پاور بی آی) با سینا محمدیاری

 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 12 =