Drill Through با سینا محمدیاری
۱۵ اردیبهشت

آموزش استفاده از Drill Through در Power BI

آموزش استفاده از Drill Through

از امکانات خوبی که در پاور بی ای قرار دارد ، drill through میباشد. فرض کنید در یک جلسه استراتژی های کلان هستید و شهر به شهر اطلاعات مورد نظر را در جلسه ارائه میدهید. در یکی از شهر ها ، نیاز است که اطلاعات گسترده تر و بیشتری مورد بررسی قرار گیرد. طبیعتا در یک سیستم هوش تجاری منطقی و آماده کردن گزارشات در پاور بی ای ، اطلاعات Detail نباید در کنار اطلاعات کلی قرار گیرد. با استفاده از drill through ، میتوان ریز اطلاعات یک موضوع را در یک صفحه دیگر در Power bi قرار داد و با یک کلیک ساده به آنها دسترسی پیدا کرد.

شاید برایتان جالب باشد:

در ابتدای این آموزش ، دو صفحه با نام های source و target در پاور بی ای ایجاد کنیم. هدف از این کار این است که کاربر با drill through کردن در صفحه سورس ، نتایج را در صفحه تارگت ببیند. فرض کنید که یک گزارش ساده در صفحه سورس ایجاد کرده ایم:

Drill Through

 

اطلاعات جزیی تری شامل کشور ها و سایر فیلد هایی که برای ما مهم هستن را نیز در صفحه تارگت قرار میدهیم :

Drill Through

طرح مساله به این صورت میباشد : ما میخواهیم اگر کسی بر روی فیلد Region در شیت سورس drill through کرد ، نتایج را در صفحه تارگت پاور بی ای ببیند.

به صفحه تارگت میرویم و مطابق شکل فیلد Region را در قسمت مورد نظر قرار داده تا drill through ساخته شود.با اینکار به صورت دیفالت یک Button در صفحه قرار داده میشود که ما را به صفحه سورس هدایت میکند :

Drill Through

حال اگر به صفحه سورس برویم و بر روی Region آسیا کلیک راست کنیم میتوانیم مطابق شکل زیر drill through را در صفحه تارگت و فقط برای Region اسیا مشاهده کنیم :

Drill Through در پاور بی آی

توجه کنید ، با اینکار تمامی فیلتر های اعمال شده در صفحه سورس ، بر روی صفحه تارگت اثر میگذارد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 3

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =