Import و Direct query
۱۷ مرداد

بررسی جامع Import و Direct query در Power BI

DirectQuery و Import دو روش متفاوتی هستند که می توانید هنگام اتصال به منابع داده خود از آنها استفاده کنید.

انتخاب هر یک از این دو روش به میزان داده‌ای که باید با آن کار کنید و تعداد دفعات به‌روزرسانی آن بستگی دارد. در ادامه آموزش پاور بی آی ، خلاصه ای از کارهایی که هر ابزار انجام می دهد، نحوه استفاده از آنها و تفاوت آنها آورده شده است.

 Import و Direct query

بررسی حالت import

با روش Import، داده ها به Power BI وارد شده و در حافظه ذخیره می شوند. این روش زمانی مفید است که با مجموعه داده های کوچک سروکار داشته باشید یا زمانی که داده ها به ندرت به روز می شوند. با Import، کاربران می‌توانند مدل‌های داده ای پیچیده ایجاد کنند، محاسبات پیشرفته را با استفاده از زبان (DAX) انجام دهند و بر اساس داده‌های وارد شده گزارش‌ها و داشبوردهایی ایجاد کنند.

در Power BI، با روش Import  برای واکشی داده‌ها از منابع مختلف مانند فایل‌های Excel، فایل‌های CSV، پایگاه‌های داده و سرویس‌های مبتنی بر cloud مانند Microsoft Dynamics، Salesforce و Azure استفاده می‌شود. روش Import داده ها را از منبع داده استخراج می کند و برای تجزیه و تحلیل در POWER BI بارگذاری می کند.

چه زمانی باید از روش import استفاده کرد ؟

  • روش Import در Power BI برای بسیاری از سناریوها انتخاب مناسبی است و زمانی که داده ها نسبتاً کوچک هستند یا نیازی به به روز رسانی مکرر ندارند باید از آن استفاده کرد.
  • وقتی با مجموعه داده‌های کوچک تا متوسط ​​کار می‌کنید: زمانی که مجموعه داده نسبتاً کوچک است، روش import توصیه می‌شود، زیرا سریع‌تر لود دیتا انجام می‌شود و نسبت به DirectQuery سرعت پردازش بالاتری دارد.
  • زمانی که نیاز به انجام تبدیل یا محاسبات پیچیده دارید: روش import به شما امکان می دهد مدل های داده پیچیده ایجاد کنید، تغییرات مختلف بر روی داده را اعمال کنید و محاسبات را با استفاده از DAX انجام دهید.
  • هنگامی که نیاز به ایجاد یک مدل داده با چندین منبع داده دارید: import به شما امکان می دهد داده ها را از چندین منبع در یک مدل داده ادغام کنید و به شما میتوانید محاسبات و تجزیه و تحلیل جداول متقابل را انجام دهید.
  • هنگامی که باید به صورت آفلاین کار کنید یا گزارش ها را با دیگران به اشتراک بگذارید: import به شما امکان می دهد داده ها را در فایل Power BI خود ذخیره کنید، بنابراین می توانید به صورت آفلاین کار کنید یا گزارش ها را با دیگرانی که ممکن است به منبع داده دسترسی نداشته باشند به اشتراک بگذارید

بررسی حالت direct query

با روش DirectQuery، داده ها در دیتابیس سورس باقی می مانند و مستقیماً توسط Power BI واکشی می شوند. این روش هنگام مواجهه با مجموعه داده های بزرگ یا زمانی که داده ها به طور مکرر به روز می شوند مفید است. با DirectQuery، کاربران می توانند مدل های داده ای ایجاد کنند که چندین جدول یا حتی چندین منبع داده را شامل می شود و تجزیه و تحلیل های سریع داده های دیتابیس را انجام می دهند. از آنجایی که داده ها به Power BI وارد نمی شوند، نیازی به بازخوانی دستی داده ها نیست، زیرا داده ها همیشه به روز هستند

DirectQuery در Power BI برای اتصال مستقیم به منبع داده و بازیابی داده ها در real time استفاده می شود. به همین دلیل نیاز به وارد کردن مداوم داده ها به مدل Power BI نیست . این روش می تواند برای  کار با مجموعه داده های بزرگ یا داده هایی که اغلب به روز می شوند مفید باشد.

متد DirectQuery در Power BI گزینه خوبی است، اما زمانی که نیاز به کار با مجموعه داده های بزرگ یا به روز رسانی مکرر دارید، مفیدتر است.

چه زمانی باید از روش DirectQuery  استفاده کرد ؟

  • هنگامی که با یک مجموعه داده بزرگ کار می کنید: DirectQuery زمانی توصیه می شود که مجموعه داده ها برای وارد کردن به Power BI خیلی بزرگ باشد، زیرا به شما امکان می دهد داده ها را مستقیماً از سورس داده جستجو کنید بدون اینکه ابتدا آن را در Power BI لود کنید.
  • هنگامی که نیاز دارید تغییر داده ها را سریعا مشاهده کنید: DirectQuery  به شما امکان می دهد به داده ها در زمان واقعی دسترسی داشته باشید، بنابراین هر تغییری که در منبع داده ایجاد می شود بلافاصله در گزارش ها و داشبورد شما منعکس می شود.
  • زمانی که نیاز به کار با داده‌هایی دارید که مرتباً به‌روزرسانی می‌شوند: DirectQuery  به شما این امکان را می‌دهد که با داده‌هایی که مرتباً به‌روزرسانی می‌شوند، مانند قیمت سهام یا قیمت ارز.

بررسی تفاوت import و direct query :

ذخیره سازی و پردازش داده ها: روش Import داده ها را در فایل Power BI ذخیره می کند، در حالی که DirectQuery داده ها را مستقیماً از منبع داده در زمان حال بازیابی می کند. این بدان معناست که با Import، کنترل بیشتری روی داده ها دارید و می توانید مدل های داده پیچیده ایجاد کنید، اما ممکن است برای مجموعه داده های بسیار بزرگ مناسب نباشد. با DirectQuery، داده ها در Power BI ذخیره نمی شوند، بنابراین می تواند مجموعه داده های بزرگی را مدیریت کند، اما ممکن است از نظر ایجاد مدل های داده پیچیده انعطاف پذیر نباشد.

به طور خلاصه تفاوت های کلیدی DirectQuery و Import در Power BI عبارتند از:

عملکرد: روش Import می تواند عملکرد بهتری نسبت به DirectQuery ارائه دهد، زیرا داده ها به صورت محلی ذخیره می شوند و می توانند برای عملکرد بهینه شوند. DirectQuery ممکن است در برخی موارد کندتر باشد، زیرا به عملکرد منبع داده و شبکه بستگی دارد.

تبدیل داده ها: روش Import امکان تبدیل و مدل سازی داده های پیشرفته تری را فراهم می کند، زیرا می توانید از Power Query برای تبدیل و شکل دادن به داده ها قبل از وارد کردن آنها استفاده کنید. با DirectQuery، فقط می‌توانید از داده‌های موجود در منبع داده بدون توانایی اعمال تبدیل در Power BI استفاده کنید.

در Power BI، می‌توانید حالت‌های DirectQuery و Import را در یک گزارش ترکیب کنید تا از مزایای هر دو روش استفاده کنید. این کار با استفاده از حالت ذخیره سازی دوگانه انجام می شود، جایی که برخی از جداول شما وارد می شوند در حالی که سیستم با استفاده از Direct Query به دیگران متصل می شود.
با ترکیب این دو روش، می‌توانید از سرعت Import و دسترسی به داده‌های سریع که با Direct Query دریافت می‌کنید، استفاده کنید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

دیدگاه ها


  • بسیار عالی بود

  • عالی ، واقعا نیاز داشتم بهش

  • ممنون از شما

  • خیلی خوب بود

  • کاربردی بود ، مرسی از توضیحاتتون

  • عالی بود واقعا

  • ممنونم مهندس خیلی عالی بود.

  • خواهش میکنم ، هدفم خوشحالی شماست

  • جامع و کاربردی بود

  • دمت گرم بالخره یکی شفاف فرق این دوتا رو گفت.مرسی

  • ممنونم ازت بهروز جان ، مرسی که نظر دادی

  • خود BI میگه امکان استفاده همزمان از import و direct quary در یک گزارش وجود ندارد اگر ممکن است روش تجمیع این دو روش توضیح دهید با تشکر

  • در یک پست جدا در این مورد اطلاع رسانی میکنم. ممنون ازت پیام جان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 16 =