دیتابیس محمدیاری
۲۳ بهمن

جابجایی فایل های دیتابیس در SQL Server

در این مقاله ، به بررسی کامل جابجایی فایل های دیتابیس میپردازیم. این روش حتی برای دیتابیس های پروژه های هوش تجاری نیز کاربرد دارد.

برای جابجا کردن دیتابیس به سه روش می توانیم عمل نماییم.

1 – جابجا کردن دیتابیس به روش بکاپ و ریستور

2 – جابجا کردن دیتابیس به روش گرفتن Script

3 – جابجا کردن دیتابیس به روش Detach و Attach

1.جابجا کردن یک دیتابیس به روش بکاپ و ریستور :

برای جابجا کردن دیتابیس های سنگین بهتر است از روش بکاپ و ریستور استفاده نماییم. اگر چنانچه شما بخواهید برای جابجا کردن دیتابیس های سنگین از روش Detach و Attach استفاده نمایید ممکن است هنگام کپی کردن فایل های دیتابیس در شبکه ، آنها صدمه ببینند. لذا بهترین روش برای جابجایی دیتابیس های سنگین استفاده از روش بکاپ و ریستور می باشد.

روش های افزایش سرعت بکاپ و ریستور :

الف) استفاده از آپشن Compression هنگام گرفتن بکاپ. این آیتم نه تنها حجم بکاپ را به شدت کاهش می دهد و باعث افزایش سرعت بکاپ می شود، ثاینه باعث افزایش سرعت ریستور نیز می شود.

ب) هنگام نصب اسکیوال سرور ، تیک مربوط به Grant Perform Volume Maintenance … را حتما بزنید.

دیتابیس محمدیاری سینا

ج) استفاده از روش Media Family ، به عبارتی تقسیم یک بکاپ به چند قسمت.

تذکر : ساده ترین اسکریپ برای گرفتن یک فول بکاپ استفاده از کوئری زیر می باشد :

بهتر است در نام بکاپ تاریخ و ساعت نیز ذکر شود.

2 – جابجایی دیتابیس به روش اسکریپت :

در دیتابیس های سبک برای جابجایی یک دیتابیس شما می توانید از روش ایجاد اسکریپ استفاده نمایید. در این روش شما می توانید حتی قسمت از دیتابیس خود را به جای دیگری انتقال دهید. در این روش کافیست بر روی دیتابیس خود کلیک راست نموده و بر روی گزینه Tasks و سپس بر روی گزینه Generate scripts کلیک کنید و در پنجره باز شده از تمام دیتابیس خود و یا از آبجکت های مورد نظرتان ، اسکریپت تهیه کرده و آن را در مقصد اجرا نمایید.

لازم به ذکر است در پایان سال ، معمولا اگر بخواهید فقط یک دیتابیس خالی برای سال جدید ایجاد نمایید ، می توانید از این روش استفاده نمایید.

3 – جابجایی دیتابیس به روش Detach و Attach :

برای جابجا کردن دیتابیس های سبک و متوسط می توانیم از این روش استفاده نماییم. کافیست بر روی دیتابیس مورد نظرتان کلیک راست کرده و انتخاب گزینه Tasks و سپس کلیک بر روی گزینه Detach را کلیک کنید.

دیتابیس سینا محمدیاری در تهران

در این صورت پنجره دیگری باز می شود. در این پنجره فقط بر روی چک باکس Drop Connection کلیک کرده و مطابق شکل زیر برروی دکمه OK کلیک کنید. در این صورت دیتابیس مورد نظر از لیست دیتابیس های شما حذف خواهد شد. حال فایل های این دیتابیس را به مسیر جدید کپی کنید. سپس در مقصد بر روی Databases کلیک راست نموده و بر روی گزینه Attach کلیک کرده و مسیر فایل mdf دیتابیس مورد نظر را ست نمایید.

دیتابیس مهندس سینلا محمد یاری

نویسنده مقاله : غلامحسین عبادی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 10 =