۲۴ اردیبهشت

ویژوال Pareto چیست و چه کاربردی دارد ؟

در ادامه آموزش های ویژوال های کاربردی Power BI ، به بررسی نمودار Pareto میپردازیم. این ویژوال مهم تقریبا در تمامی داشبورد های تحلیلی مورد استفاده قرار میگیرد.

از نمودارهای پارتو برای بررسی مقادیر یک فیلد و شناسایی عوامل تاثیرگذار در پارامتر نتیجه مورد استفاده می شود. ویژوال Pareto می تواند بدون نیاز به نوشتن کد استفاده شود ، در حالت عادی و بدون استفاده از این نمودار امکان نوشتن فرمول مربوط با توجه به داده های موجود در شرکت ها میتواند کمی سخت و زمانبر باشد.نمودار پارتو مشابه با نمودار میله ای است با این تفاوت که مقادیر سهم را برای هر کتگوری و به صورت تجمعی محاسبه میکند. برای استفاده از این ویژوال در قسمت Power BI Visuals عبارت Pareto را سرچ کنید و بر روی گزینه add کلیک کنید تا به گزارش شما اضافه شود.

مطابق با شکل زیر فیلدهای مربوطه را در جای خودشان قرار میدهیم :

نتیجه به شکل زیر میباشد.همانطور که مشخص است سهم household برابر با 18.19% میباشد. با ادامه روند به سمت راست ، سهم household و cosmetics برابر با 36.25% میشود و اگر بازهم ادامه دهیم سهم household و cosmetics و office supplies برابر با 49.42% میشود.

در واقع این نمودار به ما میگوید تولید این سه محصول تقریبا 50 درصد سود ما را تشکیل خواهد داد. همین نمودار در جلسات استراتژیک فروش میتواند ابزاری برای تحلیل گزارشات و عملکرد سازمان باشد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =